Veelgestelde vragen
Op deze pagina vind je de meest gestelde vragen over onze webshop. Hopelijk staat hier het antwoord op jouw vraag tussen. Toch nog een andere vraag of staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.
Waar kunnen we je mee helpen:
-
Account
-
Hoe maak ik een account aan?
Als je geïnteresseerd bent in onze producten is het handig om een account aan te maken. Ga naar account aanmaken en volg de instructies. Wij zullen vervolgens je account moeten goedkeuren in de ontvangen e-mail om direct volledige toegang te krijgen tot onze webshop.
Wij zullen je z.s.m. een mail sturen om het wachtwoord van je account opnieuw in te stellen. Daarna kun je gebruikmaken van al onze gemakken van de webshop.
-
Ik heb een account aangevraagd, maar kan nog niet inloggen.
Wanneer je account door ons nog moet worden goedgekeurd, kun je tot die tijd helaas nog niet inloggen. Wij zullen je zo spoedig mogelijk een email sturen om het wachtwoord van je account opnieuw in te stellen. Daarna kun je gebruikmaken van alle gemakken van onze webshop.
-
Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
Gelukkig kun je altijd een nieuw wachtwoord aanvragen. Vul je e-mailadres of gebruikersnaam in op deze pagina en volg de instructies in de e-mail die je ontvangt. Uit privacyoverwegingen hebben wij geen toegang tot je wachtwoord en kunnen wij je deze niet toesturen. Het is daarom nodig om je wachtwoord opnieuw in te stellen.
-
Hoe wijzig ik mijn adresgegevens?
Je kunt eenvoudig je gegevens aanpassen in je account. Klik op 'Mijn Gegevens' en je kunt de bezorgadressen wijzigen, verwijderen of toevoegen. Nadat je hebt opgeslagen, zijn de aanpassingen direct doorgevoerd.
Wil je een factuuradres, e-mailadres of telefoonnummer wijzigen of verwijderen? Neem dan contact op met ons op via: info@aircomponents.nl.
-
Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?
Je kunt eenvoudig je wachtwoord wijzigen in jouw account. Klik op 'wachtwoord wijzigen' en vul hier het huidige wachtwoord in en het gewenste nieuwe wachtwoord. Nadat je hebt opgeslagen, zijn de aanpassingen direct doorgevoerd.
-
Gebruikers
-
Kunnen meerdere medewerkers van mijn een account aanmaken?
Ja, dat kan zeker! Zo kun je heel makkelijk met meerdere medewerkers je bestellingen plaatsen, bestellijsten aanmaken, offertes aanvragen en productinformatie downloaden.
-
Hoe maak ik een nieuwe gebruiker aan?
Ieder contactpersoon heeft zijn eigen account, gekoppeld aan je bedrijfsaccount. Het is dus niet mogelijk om als hoofdaccount, een nieuwe gebruiker aan te maken in de webshop. Een nieuwe gebruiker moet aangemaakt worden door je als nieuwe klant te registeren.
-
Zien alle gebruikers van mijn webshopaccount dezelfde informatie?
In onze webshop kunnen er helaas geen verschillende gebruikersrollen toegewezen worden. Iedere medewerker van je bedrijf beschikt over dezelfde mogelijkheden wanneer zij een account hebben in de webshop.
-
Bestellingen
-
Hoe plaats ik een bestelling?
Om een bestelling te kunnen plaatsen ga je eerst naar het product naar keuze. Vervolgens kun je producten bestellen door op de oranje 'winkelwagen' knop te klikken. Daarna is er een keuze om verder te winkelen of de bestelling te plaatsen.
In het winkelmandje kun je zelf aangeven wanneer je de producten wenst te ontvangen, welke referentie er op de factuur moet staan en is er een mogelijkheid om een tijdlevering aan te maken. Daarna ontvang je een orderbevestiging per e-mail als de bestelling is geplaatst.
-
Hoe plaats ik een aanvraag wanneer ik niet ben ingelogd?
Wanneer je niet bent ingelogd en je het winkelmandje toch gevuld hebt, kun je achteraf nog inloggen met jouw account. Nog geen account? Geen probleem! Ook zonder account kunt je de geselecteerde producten aanvragen. Het enige wat je dan hoeft te doen is een emailadres, je KvK nummer, naam en telefoonnummer aan ons doorgeven. Onze binnendienst neemt dan zo snel mogelijk contact met je op.
-
Ik ben mijn kortingscode vergeten in te vullen. Wat nu?
Helaas is het niet mogelijk om een kortingscode achteraf te verrekenen. Ook onze klantenservice kan je daar niet bij helpen. Uiteraard kun je de kortingscode wel gebruiken bij een volgende bestelling (mits de kortingscode dan nog geldig is).
-
Hoe kan ik het beste bestellen?
Wij voorzien in verschillende bestelmogelijkheden. We begrijpen dat je als installateur ook een eigen bestelmethode hanteert, waarmee je makkelijk werkt. We doen er alles aan om het jou zo makkelijk mogelijk te maken! Zo hebben we met onze webshop een hele uitgebreide tool, waarmee je realtime prijzen en voorraden kunt bekijken. Ook je kortingspercentage is direct in de prijzen zichtbaar. Handig!
Daarnaast is natuurlijk ook mogelijk om je bestelling op werkdagen tussen 8:00 en 17:00 uur telefonisch of per email te plaatsen. Wij zijn bereikbaar via 088 - 166 8 375 en info@aircomponents.nl.
-
Ik heb een vraag over een product. Wat moet ik doen?
-
Levering
-
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Bij het plaatsen van je bestelling, kun je de gewenste bezorgdatum selecteren. In principe geldt dat als je de bestelling (NL) voor 15:00 uur besteld, we de volgende werkdag afleveren. Bestellingen die op vrijdag na 15:00 uur worden geplaatst, worden op dinsdag geleverd.
Mocht het onverhoopt niet lukken om de bestelling te bezorgen op de ingevulde bezorgdatum, wordt er contact met je opgenomen.
-
Kan ik mijn bestelling afhalen?
Je kunt er ook voor kiezen om je online bestelling af te halen bij onze gloednieuwe afhaalbalie in Meerkerk. Tijdens het bestelproces kies je voor "afhalen" en direct veranderd het afleveradres naar adres van ons magazijn in Meerkerk. Heb je een webshopaccount bij ons? Dan kun je zelfs direct aan de afhaalbalie een order plaatsen en de materialen gelijk meenemen. Click & collect dus!
-
Kan ik het afleveradres wijzigen?
Jazeker, het afleveradres is makkelijk te wijzigen in je winkelwagen onder het kopje 'levering'. Vervolgens klik je op 'adres toevoegen'. Tip: Vul hier ook een telefoonnummer toe, zodat onze transporteurs even kunnen bellen wanneer ze bij je voor de deur staan.
-
Wie bezorgt mijn bestelling?
Jouw bestelling wordt door onze vaste transporteur PartsExpress bezorgd.
-
Kan ik mijn bestelling volgen?
Zodra de vervoerder de bestelling heeft geladen wordt je per e-mail door hen geïnformeerd over je bestelling, hierbij wordt ook een Track and trace meegestuurd.
-
Wat zijn de verzendkosten?
Voor bestellingen (NL) boven de €125,- zullen wij de verzendkosten op onze rekening nemen. Als je bestelling daar niet aan voldoet zullen wij €15,- verzendkosten in rekening brengen. Voor bestellingen naar België rekenen wij andere verzendkosten. Wanneer er gekozen wordt voor een specifieke tijdlevering, dan zullen wij deze kosten extra rekenen.
-
Wat moet ik doen als ik zelf niet aanwezig ben op het aangegeven afleveradres?
Onze vervoerder levert geen zendingen af zonder handtekening. Als je wilt dat een zending zonder handtekening wordt afgeleverd, vul dan het neerzetformulier in. Hiermee ga je akkoord met de voorwaarden die op het formulier staan. Dit moet minimaal één dag voor de levering worden ingediend.
-
Betaling
-
Wat zijn de betaalmethodes?
De webshop biedt meerdere betaalmethodes. Met IDEAL en BanContact kun jij supersnel jouw betaling afronden direct na je bestelling, ook is bestellen op rekening mogelijk. Dan ontvang je een rekening, nadat je je bestelling hebt ontvangen.
-
Wanneer ontvang ik de factuur?
Wij zullen pas een factuur toesturen, als de bestelling ook daadwerkelijk geleverd is. Wanneer dit toch niet het geval is, graag even contact opnemen met ons verkoopteam.
-
Retourneren
-
Wie betaalt de retourneerkosten?
Wanneer je een product wilt retourneren, dien je de retourneerkosten hiervoor zelf te betalen.
Het is ook mogelijk om je bestelling gratis te retourneren bij onze afhaalbalie. Deze is op werkdagen geopend van 7:00 tot 17:00 uur.
Vul hieronder het retourformulier in.
-
Naar welk adres kan ik de producten retourneren?
Retouradres:
Aircomponents
T.a.v. Retourmagazijn
Energieweg 8 B
4231 DJ Meerkerk
Vul hieronder het retourformulier in.
-
Wanneer kan ik mijn producten retourneren en wanneer niet?
Producten kunnen alleen teruggestuurd worden als wordt voldaan aan onderstaande punten:
- Het product is een product uit ons standaard assortiment.
- Het product moet via het onderstaande retourformulier worden aangemeld, zonder dit volledig ingevulde formulier kunnen we je retournering niet in behandeling nemen.
- Je stuurt de artikelen in een zo oorspronkelijk mogelijke staat en onbeschadigd retour.
- De producten dienen goed beschermd verzonden te worden. Het risico op schade tijdens transport ligt bij jou.
De volgende producten kunnen niet geruild en/of geretourneerd worden:
- Producten die speciaal zijn besteld en niet in ons standaardprogramma zijn opgenomen.
- Producten waarvan de verpakking geopend/beschadigd is.
- Producten die beschadigd of incompleet zijn.
-
Garantie
-
Hoelang heb ik garantie op de producten?
Wij leveren kwaliteit en geven je op de door ons geleverde producten minimaal 12 maanden garantie (tenzij uitdrukkelijk anders vermeld), mits correct gemonteerd en gebruikt. Mocht het zo zijn dat binnen de garantieperiode een product defect raakt, dan gaan we dat natuurlijk snel voor je oplossen. Je kunt via onze klantenservice een defect melden.
-
Wanneer gaat de garantie in?
Fabrieksgarantie en wettelijke garantie gaan altijd in vanaf de factuurdatum. De factuur is direct je garantiebewijs en de datum op de factuur geeft de startdatum van je garantieperiode weer.
-
Wat zijn de garantievoorwaarden?
Je hebt recht op garantie als een product niet goed werkt en/of er een gebrek is dat buiten jouw schuld om is ontstaan. Belangrijk is dat het artikel volgens de instructies en richtlijnen in de handleiding is geïnstalleerd. Indien dit duidelijk niet het geval is kunnen wij helaas geen garantie verlenen. Tevens is de garantie niet overdraagbaar, dus als je een product bij een andere firma hebt aangekocht, dan kan er geen garantie bij Aircomponents geclaimd worden voor dit product.
Heb je een probleem met een product dat niet onder de garantie valt? Neem dan gerust contact op met ons verkoopteam. We zien niets liever dan dat je tevreden bent en willen graag kijken of we een passende oplossing kunnen verzinnen voor je probleem.